Sophämtning
Varje hus får en grön och en brun soptunna av kommunen.
I den gröna soptunnan slänger du hushållssopor.
Hushållssopor är till exempel blöjor,
smutsigt papper och dammsugarpåsar.
I den bruna soptunnan slänger du matavfall.
Matavfall är till exempel matrester, tepåsar,
och potatisskal.
Företaget Prezero tömmer den bruna och den
gröna soptunnan efter 14 dagar.
Den gröna tunnan kan även tömmas en gång
i månaden. Vill man att det ska bli så, behöver
man ringa till oss.
Kommunen har tunnor som är olika stora:
Den gröna soptunnan är 190, 240 eller 370 liter.
Den bruna soptunnan är 140 liter.
Vill du veta mer om hur du får en soptunna,
vad det kostar och hur ofta vi hämtar soporna?
Ring: Hanna Johansson på telefonnummer 054-17 23 62
eller Tina Henriksson på telefonnummer 054-17 22 09
Sidan uppdaterad: