Till starsidan
Close
Till starsidan

Hjälpmeny

Till starsidan

Hjälpmeny

2019-09-16
Asfaltering
Med början måndag 16 september asfalterar vi vissa gator, gång- och cykelvägar i Forshaga och Deje. Under arbetet kan det vara problem med framkomlighet. Följ skyltning och ta det försiktigt.
Länk

Det här gör kommunen

Det finns 290 kommuner i Sverige.

Kommunerna ska se till att det finns förskolor,
skolor, omsorg för äldre personer och för personer med funktionshinder.

Kommunen ska också ordna så att det finns
gator, avlopp, rent vatten att dricka och att soporna blir hämtade.

Räddningstjänsten, biblioteket och badhuset
är också en del av kommunen.
Kommunen bestämmer även hur personer som bor i kommunen får bygga.

För att sköta allt i kommunen behövs pengar.
Alla som bor och jobbar i kommunen betalar pengar till kommunen.
Dessa pengar kallas skatt.

Kommunen får också pengar från staten.

Dela denna information:

Tipsa en kompis

Sidan uppdaterad: 2019-08-13