Till starsidan
Close
Till starsidan

Hjälpmeny

Till starsidan

Hjälpmeny

Information vid en kris

När något inträffar försöker vi informera berörda och övriga invånare så snabbt som möjligt. I första hand via kommunens webbplats. Vi använder nedanstående kanaler.

  1. Kommunens webbplats forshaga.selänk till annan webbplats  Den används alltid som främsta informationskanal
  2. Sociala medier, i första hand facebook facebook.com/forshagakommunlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
  3. SMS-tjänst. Vid driftstörningar, till exempel avbrott i vattenförsörjningen. Ett SMS skickas till mobiltelefoner som är registrerade på en adress, är berörda av driftstörningen och är minst 16 år
  4. Radio (P4) och TV. Främst vid allvarligare samhällsstörningar
  5. SVT:s text-TV sidan 100 och 599
  6. Myndigheternas gemensamma webbplats krisinformation.selänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. Krisinformation.se finns också på Twitter som @Krisinformationlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster och på Facebook (facebook.com/Krisinformationlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster)
  7. Telefon 113 13. Det är ett nationellt nummer och förmedlar information till allmänheten vid allvarliga olyckor och kriser i samhället. Allmänheten kan också via tjänsten lämna information om allvarliga olyckor och kriser

Dela denna information:

Tipsa en kompis

Sidan uppdaterad: 2018-11-12

Forshaga kommun

Box 93

667 22 Forshaga

Telefon: 054-17 20 00